onsdag 17. september 2008

Topp er toppers

Asker turlag har en aktivitet som de kaller 'Topp er toppers', hver måned er det en ny topp i Asker som har besøksbok.
Jeg lar meg jo ganske lett lure til å være med på noe sånt, så når det i september er bok på toppen av Bergsåsen (ja, den vi alltid har kalt Hagahogget) så benytter jeg anledningen til å legge turen derom litt oftere enn normalt.
Målet må være å prøve alle 'tenkelige' ruter opp.
Og hvis noen lurer på hvilke ruter som går dit så er det iallefall ikke noe hjelp å få på Turistforeningens sider. Asker Turlag har riktignok en egen web-side som informerer litt, men moderforeningen Turistforeningen har en tjeneste som skulle kunne gi ruter og hytter i alle områder, så de burde kunne vise nyoppmerkede stier i området. Det eneste du finner der mhp Vestmarka er Hovdehytta, og den er plassert feil på kartet (Google Maps som de har begynnt å bruke).

Så:
Her er mine ruter til Bergsåsen/Hagahogget

(tar litt tid å laste rutene)

Som det vil framgå av kartet så er ikke loggingen på min Garmin Forerunner 405 gps 100% nøyaktig hver gang.

Og siden det er bedre å vurdere traseene på et ekte kart så legger jeg ut det også...

Ingen kommentarer: