søndag 12. oktober 2008

2-mila


Asker har sitt eget langdistanseløp, 2-mila, med minst like lange aner som Blodslitet. Men i motsetning til nevnte løp i Fredrikstad har 2-mila alltid forblitt et lite internt arrangement. Det var tilogmed slik at ca 1981 måtte en inngiftet løper som Leif, som da fortsatt representerte Flaggtreff, starte 15 min etter oss andre så han ikke skulle påvirke kampen i 'klubbmesterskapet'!!
Med årene har det ikke dukket opp så mange nye 2-milsløpere, så deltagelsen på full distanse er etterhvert ganske mager.
I år gikk 2-mila en uke før Blodslitet, så de som mener det er større prestisje å få et godt resultat i Blodslitet løp kanskje kortere enn de ellers ville vært istand til?
Uansett var det en fin tur, og siden jeg hadde Njål innen rekkevidde når jeg kom inn etter 15 km, så hadde jeg inspirasjon på siste runden. Jeg 'rykket' i slak motbakke på veien mot 25.post og fikk en luke til Thomas og Njål som sleit med krampetendenser og derfor bare kunne løpe på flat mark.
Jostein Tellnes var hele tiden langt foran, men jeg løp meg faktisk opp til 2.plass som er det beste jeg har gjort siden 1984(?). Orienteringsmessige gikk det sakte men sikkert, og det største bommerten var vel å løpe sti rundt til 8.post.
Endel ellers gode orienterere på 1.mila mistet fullstendig kontrollen inn mot 5.post.


Liste over de som har navnet sitt på vandrepokalen som vinnere kan finnes
her.
Og resultater kommer på O-gruppas hjemmeside

Ingen kommentarer: