lørdag 18. oktober 2008

Selskapsreisen


I dag var det en kollektiv løpetur i terrenget ved Fredrikstad, også kallt Blodslitet. Siden klassen min (45-54år) har så stor deltagelse, så blir det mye løping i klynger og kø. Det gjelder å posisjonere seg slik at man kommer med i en kø som går akkurat passe fort, og jobbe med å tette luker slik at man slipper å orientere så mye selv (de som har ambisjoner om å være i teten tenker kanskje litt annerledes).
Kom ganske bra ut, men allerede på første post mistet jeg min lese-kontaktlinse, så med det forsvant muligheten til egen finorientering. Og det viste seg vel at de par-tre gangene jeg gorde noe selv så kom bommene.
Sloken kom fresende bakfra mot 6.post, han hadde bommet i starten, men løp seg likevel opp i tetkampen.
Jeg gjorde en tabbe mot 8. og dermed var mine klubbkompiser Leif og Trond foran igjen. Mot 13. gikk halve strekket før jeg skjønte hvilket veivalg vi var på. Til 14. hadde jeg ikke bestemt meg, men plutselig i dalen delte klynga seg. Tore dro en klynge rett på, mens jeg ble med Uffe og noen andre rundt. Ikke helt min type veivalg, og ikke lønte det seg heller (desuten gikk vi glipp av en drikkepost). Var i ryggen til Leif inn i 14., han hadde sluppet rett-på-klynga litt.
Dreit meg litt ut i sommerfuglen (det gjorde vel flere andre også), fikk resten av løypa en klynge ledet av Terje D og Uffe som gikk i passe fart. Holdt helt til mål.

Ingen kommentarer: